Elveen
|
Wysłany:
16 Wto , 11 Wrz ,2007 2007 , 21 11:26 Temat postu: Guild and Wars |
|
Gildie (klany) to niezwykły pomysł twórców gry na urozmaicenie rozgrywki. Co to jest gildia? Jest to grupa osób na których możesz liczyć... nawzajem się wspieracie, razem mordujecie, pożyczacie sobie kasę, wyruszacie na wojnę, korzystacie z innych bonusów jakie mają członkowie gildii, robicie wszystko to co robi się w dobrej drużynie etc. etc. Do tych bonusów należą:
- szpan - nazwa gildii i twoja pozycja w niej jest wyświetlana pod twoim nickiem w grze. Budzisz więc respekt tym większy im popularniejsza jest gildia, do której należysz.
- flagi - to niezwykłe wynalazki ułatwiające walkę, na przykład flaga uzdrawiająca 100 punktów życia co sekundę.
- wojna - możliwość uczestniczenia w wojnie. Możecie okupować zamek a gdy wam się uda go przejąć to jesteście jego panami i zarabiacie czyste geony z podatków (Tax). Od tego też momentu waszym zadaniem jest bronić zamku by łatwy pieniądz nie uciekł w inne ręce.
- chat - gildie mają swoją wydzieloną część w okienku chata, dzięki temu możesz pisać do wszystkich członków gildii na raz.
ZAKŁADANIE GILDII
Gildie może założyć drużyna (Party) złożona z 6 członków. Żaden z członków nie może być w innej gildii. Musicie spośród was wyłonić lidera grupy, który będzie potem liderem gildii. Lider musi mieć conajmniej 30 lvl. Musicie też uzbierać 100.000 geonów. Suma Contribution Points wszystkich członków musi być równa lub większa od 60 czyli średnio 10 Contribution Points na jednego członka party. Gdy już spełniacie te wymagania, przyszły liger gildii zagaduje do NPC Executive w Temporary Fort of Geum-Ohee Castle. Wybiera opcję zakładania nowej gildii, w okienku, które się pojawi należy wpisać nazwę dla zakładanej gildii. U wszystkich członków drużyny pokaże się okienko z pytaniem czy chcą należeć do zakładanej właśnie gildii, jeśli wszyscy potwierdzą to utworzona zostanie gildia o podanej nazwie. Zakładający stanie się liderem gildii a współzałożyciele z drużyny automatycznie staną się członkami gildii. Wasza gildia ma teraz poziom (Level) 1 i poza wydzielonym miejscem do chatowania nie macie żadych bonusów. O następnych poziomach gildii czytaj niżej.
ZARZĄDZANIE GILDIĄ
Do zarządzania gildią służą komendy wpisywane w okienku chata (w nawiasie napisane jest, kto może wykonać daną komendę):
/invite nick_gracza - zaprasza podanego gracza do członkostwa w gildii (Leader, Co-leader)
/expulsion nick_gracza - wywala podanego gracza z gildii,(Leader)
/position nick_gracza numer_pozycji - podanemu graczowi nadaje pozycję w gildii (o pozycjach czytaj niżej) (Leader, Co-Leader)
/informloginon - włącza informowanie członków gildii o twoim statusie - czy jesteś w grze czy nie (każdy członek gildii)
/informloginoff - wyłącza informowanie członków gildii o twoim statusie - czy jesteś w grze czy nie, (każdy członek gildii)
/positionnamechange numer_pozycji nowa_nazwa_pozycji - zmienia nazwę podanej pozycji w gildii (Leader)
Jeśli chcesz opuścić gildię to w okienku gildii (klawisz G) naciskasz przycisk Secession.
POZYCJA W GILDII
Członkowie gildii mogą zająć jedna z 6 pozycji:
1. Leader
2. Sub-Leader
3. Chief
4. Supervisor
5. Official member
6. Temporary member
Zaraz po przyjęciu do gildii stajesz się Temporary member (nieoficjalnym członkiem). Lider lub subleader mogą nadać Ci jedną z 5 pierwszych pozycji w gildii. Nie może zmienić pozycji Leader, ani też nikt nie może zostać nowym liderem gildii. Nazwy tych 6 pozycji mogą zostać zmienione za pomocą komendy. I tak na przykład zamiast Leader może być SzefSzefuf a zamiast Temporary member może być KoziPierd itd.
Temporary member nie jest liczony jako członek gildii, nie są liczone jego Contribution Points ale może oddawać EXP na gildie. Każda gildia może mieć 10 nieoficjalnych członków.
POZIOMY GILDII
Gildia rozwija się wraz z rozwojem jej członków. Każdy z członków (poza nieoficjalnymi) może oddać (donate) część swoich punktów EXP by przyczynić się do rozwoju gildii. Robi się tu u NPC Executive. Liderzy gildii powinni także zapraszać nowych członków by zwiększać ogólną sumę Contribution Points, która także jest wyznacznikiem poziomu gildii.
Gildia może mieć 4 poziomy, zależnie od poziomu gildii można skorzystać z różnych bonusów. Ponizej przedstawiam poziomy gildii, wymagania by osiągnąć dany poziom i co mamy w zamian.
1 level: podstawowy poziom gildii, może mieć max 12 członków
2 level: potrzeba 2.400.000 EXP oraz 120 Contribution Points. Pod nickiem każdego członka pokazuje się nazwa gildii, do której należy oraz nazwa pozycji jaką w niej zajmuje. Na tym poziomie gildia może mieć max 26 członków
3 level: potrzeba 7,800,000 EXP oraz 260 Contribution Points. Za 500.000 geonów można wybrać symbol dla gildii i kupować flagi (z tym symbolem). Flagi te mają specjalne działanie ułatwiające walkę wszystkim, którzy są w okolicy z trzymającym flagę. Na tym poziomie gildia może mieć max 40 członków.
4 level: potrzeba 16,000,000 EXP oraz 400 Contribution Points. Możecie brać udział w wojnach gildii i okupować zamek (lub go bronić gdy już go podbiliście), możecie zakładać przymierze (Alliance) z innymi gildiami i razem walczyć po tej samej stronie. Alianci mają wydzieloną swoją część w okienku chata. Na tym poziomie gildia może mieć max 54 członków.
FLAGI
Na trzecim poziomie gildii lider, za 500.000 geonów może wybrać symbol dla gildii i kupować flagi (z tym symbolem). Flagi te mają specjalne działanie ułatwiające walkę wszystkim, którzy są w okolicy z trzymającym flagę. Przedmioty te kupuje, się w Temporary Fort of Geum-Ohee Castle u NPC Flag Manager. Są 3 rodzaje flag, cena każdej z nich to 12.000 geonów. Wszystkie mają podwójne działanie. Działanie na trzymającego flagę (Flag Bearer) i działanie na graczy z drużyny, którzy go otaczają (Combatant). I tak mamy do wyboru 3 flagi:
Flag of Impregnableness - co każdą sekundę leczy 100 Health Points wszystkim kombatantom,
Flag of Intelligence - zwiększa wszystkim kombatantom magiczną obronę (Magic Defence) o 30,
Flag of Defence - wszystkim kombatantom obniża poziom przyjmowanych obrażeń o 30,
Na trzymających (Flag Bearer) wszystkie flagi działają tak samo:
- podniesienie Health Points o 100%,
- obniżenie ataku o 50%,
- obniżenie prędkości o 20%,
Flagi obniżają tylko atak podstawowy (bazowy) postaci, atak wyniesiony ze Skilli (na przykład Staggering Blow, Fire Blow etc.) pozostaje niezmieniony.
Wojny gildii
Wojna gildii to wydarzenie organizowane przez system KalOnline w każdą sobotę w godzinach 19:00 - 21:00 czasu koreańskiego (+7 godzin GMT). W Polsce obowiązuje czas (+1 godzina GMT), czyli na nasze jest to 6 godzin wcześniej, 13:00 do 15:00 czasu polskiego jeśli mnie pamięć nie myli. Miejscem wydarzenia jest zamek Goum-Oh Mine Castle oraz jego okolice. Zamek ten znajduje się niedalego Narootuh.
W wojnie gildii może wziąć każda gildia 4 poziomu oraz wszystkie gildie (mogą być niższego poziomu) z nimi sprzymieżone (Alliance). W wydarzeniu tym są dwie strony konfliktu: Obrońcy i Atakujący. Obróncy to sojusz (Alliance) kilku gildii, których zadaniem jest obronić zamek, i utrzymać swoją flagę aż do zakończenia wydarzenia (wojny). Atakujący to jeden lub kilka sojuszy gildii, którzy mają wspólny cel: przerwać obronę zamku, pokonać Obrońców, zdjąć ich flagę, która jest na szczycie piramidy w zamku, oraz założyć flagę swojego sojuszu. Każdy sojusz posiada własną flagę, którą dźwiga lider gildii, który założył dane przymierze. Wydarzenie wygrywają Ci, których flaga będzie na szczycie, w chwili zakończenia wojny.
W chwili rozpoczęcia wydarzenia, wszyscy członkowie z twojego sojuszu wyświetlają się (ich ksywy znaczy się) na niebiesko. Wszyscy inni uczestnicy wojny niezależnie czy Atakujący czy Obrońcy wyświetlają się na czerwono. Twoja postać może atakować wszysttko co jest na czerwono tak jak to ma miejsce w trybie Assasin. Atakujące sojusze mogą sobie nawzajem pomagać by ściągnąć z piedestału Obrońców ale na końcu wojny tylko jeden sojusz może miec flagę na szczycie piramidy. Tak więc atakujące sojusze mogą zwalczać się między sobą, tak samo jak mogą atakować obrońców. W chwili usunięcia flagi Obrońców, sojusz, który tego dokonał umieszcza swoją flagę (lider prowadzącej sojusz gildii umieszcza flagę na szczycie piramidy) i od tej pory sami stają się Obrońcami i muszą utrzymać flagę na tej pozycji do końca wydarzenia... niejednokrotnie ten scenariusz powtarza się kilka razy w ciągu jednej wojny. Flagę Obrońców zdejmuje się zadająć jej ciosy tak jak zwykłemu przeciwnikowi, aż straci całą swoją wytrzymałość.
By wziąć udział w wojnie, lider gildii (4 poziomu) musi udać się w jakimś czasie wolnym od wojny do NPC Gate Keeper przy jednej z pięciu bram zamku i zgłosić chęć uczestniczenia w wojnie i zapłacić 100.000 geonów. Opłaty te pobierane są od każdej gildii chcącej wziąć udział w wojnie. Lider gildii, która zgłosiła swój udział w wojnie, może zaprosić do sojuszu inne gildie (nie muszą one już być 4 poziomu). To czy jesteś w gildii atakującej czy broniącej zależy od tego z kim jesteś sprzymierzony. Na początku wojny zawsze jest tylko jeden sojusz broniący, cała reszta atakuje.
Możesz sprawdzić, kto będzie uczestniczył w nadchodzącej wojnie pytając dowolnego Gate Keepera o listę gildii uczestniczących w wojnie. Lista ta podzielona jest na dwie części: atakujących i broniących. Jeśli twoja gildia jest w sojuszu z gildią atakującą to warto zapamiętać, kto na początku jest w sojuszu obronnym i kogo priorytetowo trzeba wyeliminować.
W wojnie mogą brać udział wszyscy gracze ze sprzymierzonych gildii, oprócz członków nieoficjalnych (Temporary Member). Zabójcy (Assasins) nie mogą uczestniczyć w wojnach gildii. Jeśli jakiś się zapląta w miejsce zdarzeń, to z pewnością można go odstrzelić.
Zwycięzcy wojny na jeden tydzień (do następnej wojny) stają się panami zamku i mogą ustalić wysokość podatku (Tax) jaki obowiązuje u wszystkich rodzajów kupców (Merchant). Pobierają z tego oczywiście czysty pieniądz. Gildia panująca w zamku staje się automatycznie Obrońcą w nadchodzącej wojnie. |
|